5 skutecznych sposobów na płaski brzuch

Miesiące grzeszków i podjadania zostawiły ślad na Twoim brzuchu? Kiedyś płaski, teraz odrobinę pofałdowany? Weź się za siebie i latem zaskocz wszystkich idealnych brzuchem na plaży!

Podjadanie, nieumiejętne jedzenie, kaloryczne przekąski – tego zdecydowanie nie lubi Twój brzuch (i nie tylko brzuch). Jeśli nie chcesz latem przypominać oponki to najwyższy czas żeby wziąć się za siebie.

Płaski brzuch to dobrze odżywiony brzuch!

Najważniejsze to pamiętać o tym, że niektóre potrawy po prostu brzuchom nie służą. Na pewno sam zauważyłeś, że często po jedzeniu Twój brzuch jest wzdęty i wygląda na dużo większy niż w rzeczywistości. Przede wszystkim unikaj warzyw strączkowych i produktów z białej mąki. Bardzo ważne jest też nie tylko to, co jesz, ale jak jesz – jedz powoli, dokładnie przeżuwając każdy kęs. Jeśli zjesz za szybko, wraz z jedzeniem nałykasz się powietrza i niepotrzebnie doprowadzisz do nagromadzenia gazów. I ostatnie – skoro wiesz, że przyszedł czas na zmiany, to musisz pogodzić się z odstawieniem przekąsek, fast foodów i alkoholu. Chipsy, pizza, frytki i piwo wspierają Twoją oponkę w dalszym rozrastaniu, więc trzymaj się od nich jak najdalej.

Woda

Pij przynajmniej 2 litry wody dziennie. Regularne picie wody poprawia trawienie i pomaga usunąć z organizmu nagromadzone toksyny. Oprócz tego woda wypełnia żołądek, dzięki czemu nie sięgniesz po dodatkowe przekąski.

Herbaty ziołowe

Moc ziół od dawna jest wszystkim dobrze znana. Nasze babcie leczyły w ten sposób większość dolegliwości żołądkowo-jelitowych. Warto minimum raz dziennie sięgnąć po koper włoski (działa rozkurczowo), mięte (pomaga pozbyć się uczucia pełności po jedzeniu) lub gotowe apteczne preparaty z odpowiednio dobraną mieszanką ziół.

Regularne  jedzenie

Odpowiednia dieta pomoże Ci nie tylko poprawić trawienie, ale i pozbyć się tłuszczyku, który niepostrzeżenie zamieszkał na Twoim brzuchu. Najważniejsza jest regularność – pięć nie za dużych posiłków w ciągu dnia, z czego kolacja powinna być lekka ( jedź ją najpóźniej o 20 ).

Aktywność fizyczna

Sport to klucz do sukcesu. Nawet dobrze zbilansowana dieta nie da tak spektakularnych efektów, jak ćwiczenia. Najlepiej, jeśli zaczniesz od rozpisania planu treningowego na najbliższe trzy tygodnie (21 dni – tyle potrzeba, żeby wyrobić sobie nowy nawyk). Na początek spokojnie, bez forsowania. Wystarczy jak dwa razy dziennie po 20 minut zrobisz brzuszki, a z czasem zwiększysz czas i intensywność ćwiczeń. Nie poddawaj się, wymarzona forma jest coraz bliżej!

Jak oceniasz artykuł?

/ 5.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *